Cene lokalnih i međugradskih telefonskih impulsa u Srbiji su mnogo manje nego u zemljama regiona koje su prodale državnog telekomunikacionog operatora. Kada je reč o tržištu mobilne telefonije, u Srbiji je ono liberalizovano, ali postoji i konkurencija u fiksnoj telefoniji i zato su cene niže.Broj korisnika po zaposlenom u Telekomu iznosi 372, dok se u zemljama koje su prodale svog operatora taj broj kreće oko 800, čime su radnici znatno više opterećeni...
Cene lokalnih i međugradskih telefonskih impulsa u Srbiji su mnogo manje nego u zemljama regiona koje su prodale državnog telekomunikacionog operatora.
„Kada je reč o tržištu mobilne telefonije, u Srbiji je ono liberalizovano, ali postoji i konkurencija u fiksnoj telefoniji i zato su cene niže“, kaže bivša ministarka za telekomunikacije Aleksandra Smiljanić.
Smiljanić je, predstavljajući rezultate analize posledica prodaje Telekoma Srbije, navela i da broj korisnika po zaposlenom u Telekomu iznosi 372, dok se u zemljama koje su prodale svog operatora taj broj kreće oko 800, čime su radnici znatno više opterećeni.
„Potencijalni kupac kompanije Telekom Srbije neće imati konkurenciju na telekomunikacionom tržištu u Srbiji i zbog toga će moći da proizvoljno diže cene, ulaže u dalji razvoj infrastrukture i otpušta zaposlene“, ocenila je profesorka Elektrotehničkog fakulteta i bivša ministarka za telekomunikacije Aleksandra Smiljanić.
Ona je podsetila i da Telekom upravlja celokupnom fiksnom telekomunikacionom infrastrukturom u Srbiji, kroz koju se ne prenosi samo fiksni telefonski, već i mobilni i Internet saobraćaj.
„Strani kupac će prvenstveno nastojati da poveća cene, smanji ulaganja, ali i da smanji broj zaposlenih čime će biti smanjen kvalitet usluga“, zaključila je Smiljanić.